piątek, 24 lipca 2020

Inspirations

Jestem w lekkim szoku, ale wstawiam kolejny post już dziś, a zaledwie wczoraj był  poprzedni.
Rallee bardzo mnie inspiruje. Ta lalka jest magiczna, sprawia, że chce mi się działać.

Zostałam dziś wezwana do Cioci, postanowiłam więc wykorzystać okazję, muszę się trochę ruszyć i robić więcej kreatywnych rzeczy...

Dzisiejszy post nie będzie o tematyce stricte lalkowej, a technicznej. Do tej pory robiłam zdjęcia na wyczucie, nadszedł jednak czas by to zmienić. Dziś koncentrowałam się na uzyskaniu dwóch efektów - makro oraz odbicia. Postanowiłam skoncentrować się w swojej fotograficzno-lalkowej przygodzie na zastosowanie różnych ciekawych technik i pogłębienie mojej wiedzy  w dziedzinie fotografii. 

Na pierwszym zdjęciu Rallee prezentuje technikę makro (technika ta pokazuje samą Rallee wyraźną na rozmazanym tle). Do uzyskania takiego efektu niezbędne jest odpowiednie i najlepiej naturalne oświetlenie.





Po kilku portretowych ujęciach w trybie makro, skoncentrowałam się uchwyceniu odbicia w szybie, co tłumaczy ułożenie lalki na zdjęciach. Mam szczęście bo Rallee to bardzo dobra modelka i te jej błękitno-chabrowe oczyska bronią jej twarz na każdym zdjęciu. 



Uchwycenie odbicia nie jest tak łatwe jak mi się początkowo wydawało, wszystko zależy od odpowiedniego oświetlenia. Dziś zrobiłam około pięćdziesięciu zdjęć przy szybach i jak widać, tylko na kilku udało się złapać częściowo wyraźne odbicie. W niedługim czasie planuję powtórzyć taką sesję...


Ciekawe zdjęcia wychodzą też, gdy umieścimy lalkę za szybą, i pozostawimy zdjęcie nie do końca wyraźne.


Na koniec wrzucam jeszcze dwa portrety z efektem makro. 
Dla porównania mamy makro z jednym obiektem oraz Rallee opartą o mur. Na drugim zdjęciu udało mi się osiągnąć efekt gdzie Rallee i mały kawałek ściany są wyraźne, natomiast tło i kawałek ściany przed modelką są lekko zniekształcone.




10 komentarzy:

  1. Cudowne zdjęcia. Genialny pomysł na sesje

    OdpowiedzUsuń
  2. fotka za szybą - MIODZIO!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie sesje z inspiracją...
    Fotografie wyszły rewelacyjnie!
    Wracam, aby je jeszcze raz obejrzeć i podziwiać... ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zdjęcia. Bardzo mi się podobają takie efekty i, nie ukrywam, chyba spróbuję tego na swoich fotkach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam próbować i eksperymentowac ze zdjęciami, wyniki takich działań często zaskakują :)

      Usuń
  5. Ach, piękne bokeh - uwielbiam ten efekt na portretach. Wyszły Ci rewelacyjne zdjęcia. :) Mam nadzieję, że panna nie przestanie Cię inspirować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Rallee na pewno nie przestanie mnie inspirować, jest zbyt piękna :)

      Usuń